DUWET KAWEN

Thursday 23 August 2012

Kisah Seram: Sape kah Mamat tu?

# Ini kisah benar yang berlaku pada seminggu sebelum berhari raya. Bukan berniat nak takutkan sesapa terutama nya junior-junior yang bakal masuk UUM.

Pada 15.08.2012 bersamaan hari Rabu..hari tu saya masih bekerja. Kat rumah sewa saya di Taman Sisiran UUM tu..hanya tinggal saya dan roomate saya iaitu Fatin. Housemate laen dan jiran kat sebelah kanan dah lama balik kampung, manakala jiran kat sebelah kiri masih ada lagi. Pada petang di hari Rabu tuh, saya dan Fatin pegi beli juadah berbuka puasa kat Bazar Ramadhan Changlun..dan berlaku lah dialog antara kami

Apekah?
Fatin: Nurul, malam ni mintak tolong kau hantar kan aku ke bus station ye.

Aku: Bole..no hal. Bas hang pukul berapa ha?

Fatin: Pukul 9.30 malam. Bole?

Aku: Ok bole...pukul 8.45 kita keluar la..aku takut balik sorang2 nanti.

Fatin pun setuju nak keluar awal. Tapi kitorang nih memang slow-motion. Berbuka puasa punya la lama..pastu Fatin pun belum siap kemas beg dia. Saya pun layan kan aje..sedangkan jam dah tunjuk pukul 8.30malam. Nak di pendekkan cerita, pukul 9.15 malam baru kitorang bertolak dan sampai ke bus station tepat 9.30 malam..tapi bas nye belum sampai. Naseb baek!

Lepas bersalam-salaman, Fatin berpesan kat saya..

Fatin: Kau jangan ikot jalan highway tu sunyi xbanyak kete..kau ikot je jalan shortcut..banyak kete.

So, saya gerak balek dalam pukul 10.00 malam. Atas pesanan Fatin, saya ikot jugak jalan shortcut tu..walaupun jalan shortcut tu gelap,jalan kampung..tapi banyak kereta guna jalan tu. Takde la takot sangat kan.

Pabila hampir ke UUM (sebelum EDC-UUM), tiba-tiba ada penunggang motosikal ni memotong kereta saya. Sejak bila pulak ada motor..padahal dari tadi kereta saya sorang je kat atas highway Sintok tuh..Pastu dia slow kan motor dia. 

Dalam hati, saya ingat mamat tu Mat Rempit dok main-main. Dia pakai baju hitam, helmet hitam. No plat tak nampak pulak..haha. Saya pun potong balik motor dia, dan sempat menjeling ke side-mirror kiri saya sebab nak tengok muka Mat Rempit tu..(kot-kot la comel). Terus saya rasa meremang bulu roma dan panas di kepala.. sebab dalam side mirror tu, saya tak nampak penunggang motorsikal tu. Mustahil..!!! Padahal baru je saya potong tak sampai sesaat lah. 

Tapi saya tak pikir apa-apa..mungkin mamat tu masuk simpang.. (padahal mana ada simpang dah.. jalan lurus je). Dan malam tu saya tido kat umah sewa tu sorang-sorang..saya tak rasa takut sangat sebab anak-anak jiran saya tu sibuk main bunga api.

Esok nya saya Google "Kisah Seram UUM"..saja nak baca..dan ada di antara orang-orang kat forum tu berkongsi cerita mengenai Kisah Seram Penunggang Motorsikal...terus saya teringat insiden semalam. Hah..adakah pada malam tu saya terkena? Huu~ Lambat loading betoi..dan lepas baru nak seram..Adeh~!!


# Psssttt..Kalo korang berani...Google la~

Sapekah anda wahai penunggang motorsikal di malam hari?

# Notis: Kisah ini adalah perkongsian pengalaman sebenar saya, tidak berniat untuk menjatuhkan imej mana2 pihak yang disebut dalam perkongsian ini. Harap maklum.

14 comments:

  1. penah gak ade kes camtu kat tempat cci.. haishh.. menyeramkan.. ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebnar nya sgt byak cta seram...cuma takot nak cita balek..wuwuwuwuuuu

      Delete
  2. adakah?debar sungguh...lain kali jangan pandang belakang or side mirror...konfem tak encem...hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg seram la k.trah....meremang ooo masa tu...

      Delete
  3. gua baca pon seram...aishhhh..berdebar.. mohon di siasat dalam edisi siasat wa teka..eh? :))


    lepas nie ati2 ya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ZUL: hehe...meh lerr siasat kesah seram d sini... tengs komen ye..

      Delete
  4. ntah2 mat rempit yang pernah meninggal kat situ tak?

    eee...seram...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha'ah...dlu pnah la mnjadi tmpt rempit kan sb highway nye sunyi xda keta.. sejak polis ronda2..rempit xberani dah la... huhu

      Delete
  5. sy ex student UUM kt sna memang keras sbb hutan kn..sbb tu xbg kluar sorang ezpecilly pompuan...

    ReplyDelete
  6. meremang bulu roma gua.. jum join segmen dari farisya http://angellovesoldier.blogspot.com/2012/08/partner-giveaway-by-fiqah-dan-ieyla.html

    ReplyDelete
  7. mamat tu dok kat sudut blindspot kot.. positif2.. haha.. changlun? sedapnya murtabak changlun..best in da world =)

    ReplyDelete
  8. cantik blog adik..kak ita ni studnt phd uum...camne cara ya nak aply dok sisiran uum?...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...