DUWET KAWEN

Tuesday 14 August 2012

Err..saya blom register, camne nak start research?


Mampu kah baca?
Warghhhhhhhhhhhhh~~~!!! Sebenar nya nih entry semalam yang bertarikh 14.08.2012 tapi tak sempat nak publish..Ok, mengikut tarikh saya register untuk Master by Research adalah pada 29.08.2012 bermakna lambat lagi la kan. So, saya langsung la tak sentuh research untuk Master saya tuh. Saya lebih menumpukan tugas2 RA yang berlambak-lambak sampai penuh meja saya nih dengan paper!! Haihh...entah dah berapa banyak pokok habes kena tebang untuk paper research nih kan. Tangan kiri pegang laptop, tangan kanan pegang PC. Multi-tasking!!

Pasal Master saya pulak, proposal suma dah ada cuma belom extract jadi yang 4 chapter tuh lagi. Yela ... semestar kan start September nanti..nak kalot watpe? Then tetiba Supervisor saya yang anggun tu call saya, suruh saya datang jumpa dia di opis. Ingat kan beliau nak kasi duwet raya..harapan!

Dengan slumber nya beliau cakap:

Beliau: OK, Esok pagi awak bawak Gantt Chart awak eyh? Saya nak tengok apa plan awak untuk Master  awak and research awak tuh. (Muka Slumber)

Saya: Errrr... Prof, saya tak buat lagi. Kan semestar start bulan 9..and saya belom register sbg student master. Boleh ke start research dah?

Beliau: Tak perlu tunggu2 buang masa buat apa? (ayat sentap).. saya nak awak habis kan master 1 tahun setengah.

Saya: Bukan 2 setengah tahun ke Prof?

Beliau: Cepat habis, cepat sambung phd. (phd pulak? mampos aku...). Awak nak jadi Dr. tua ke? (Ayat sentap kali kedua). Esok saya nak tengok gantt chart. Takpun petang nih kalo awak dah siap buat.

Saya: (Adehhhh) Ehhh....esok pagi ye prof. Bagi saya google dulu apa yang patut...(T__T)

Beliau: OK. (Senyum puas). Januari 2013 awak defense proposal ok!

Saya pun mengangguk faham lalu mengemas2 fail dan terus mintak izin nak blah. Tetiba jugak supervisor saya cakap

Perlukah aku jadi burung hantu?
Beliau: Ohh ye. Kalo dah buat master dgn saya, saya taknak awak keja part time. Kalo saya dapat tahu. Siap awak. UUM ni kecik je.

Saya: (Senyum redho~). 


Dan malam saya di penuhi dengan aktiviti buat gantt chart. Bukan senang nak plan. Lepas bukak puasa..sampai la nak sahur, benda tu la yang saya ngadap. Kelas Research Methodology pon saya belum masuk lagi. Macam mana saya nak plan? Naseb baek ada Pakcik Google yang sering menolong di saat-saat genting~~!!! Argghhh~!!!

OMG!!!!! Begini kah rasa nya wat research? Begini kah rasa nya bekerja dengan legenda di Fakulti nih? Redho~

Hooo...hoooo..(Bunyik burung hantu)

4 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...