DUWET KAWEN

Wednesday 4 July 2012

Inner SHINE.... CANTIK dalaman serta LUARAN

Helo2..meh sini nak share pasal keseronokkan tentang InnerShine Pati Prune/Berri keluaran BRANDS. Masuk bulan Julai nih, dah masuk 4 bulan la saya mencuba untuk minum Innershine nih. Sebelum ni memang saya tercari-cari produk untuk kesihatan dalaman dan sekarang saya dah jumpa pun.


                       




BERMULA NYA DI SINI...


Saya ada sorang kawan yang kegebuannya sangat GRED A..(nama dia dirahsiakan)..kalo x..orang xpanggil dia kak gebu la kan? Hehe.. Saya tanya dia  pakai produk apa..dia bangun tido pun cantik. Hah, bayangkan lah betapa cantik nya dia. (Dah nak tunang pun bulan Sept nih). So, dia pun kongsi 1 rahsia...dia suruh saya cuba minum InnerShine. Hmmm, mula2 tu cam x percaya la kan..sb sebelum nih saya tengok je iklan si Maya Karin promote Innershine tp xpenah plak mikir nak cuba. Di sebabkan kawan sendiri yang suruh cuba, pastu dia plak gojes sgat...maka...saya pun cuba lah... makk..ingat kan murah..tapi agak mahal la kan..(student mana ada duit sgat kan)..first time saya beli harga sekotak (kotak purple) RM30. Dalam sekotak tuh ada la 6 botol kecik2..minum setiap  malam sebelum tido. Pastu saya cuba plak InnerShine Pati Berri (yang kotak merah)..kononnya untuk mencantikkan mata. (Nak cuba sb mata saya rabun).

Pas minum tu x rasa apa2 perubahan pun lah..nak kata cantik cam kwan saya tuh, x jugak (melainkan plastic surgery je). Tapi saya teruskan jugak la minum. Pas sebulan, saya balek kampung jumpa mama, mama tegur...saya nampak berseri. Tak pakai mekap pun nampak cantik. Mama siap tanya, seri pengantin ke? (Nampak sngt sebelum nih saya hanya cantik setelah di mekap..kah4!!!!). Pastu, ada plak mamat kat library tegur..mata saya cantik. Tergamam la kan..xpenah ada org yg x dikenali tegur macam tuh. Kebetulan plak masa tuh saya dengan Prof Nena, and she said to that guy "You know what the secret is? Its InnerShine..." Perghh...mmg malu nak mampos.....agak 2 minggu la saya xpegi library sbb malu...

To cut the story short..saya bukan nak propa mengatakan saya nih segak. Tidak sama sekali. Tapi saya nak share kpada korang2 bahawa Innershine nih memang bagus. Setakat minum sebotol, xnampak apa la..kena habiskan sekotak tuh..then you see the result for yourself.

Kesan-kesan minum Innershine Prune + Berri:

1. Kulit muka nampak segar...bangun pagi pipi kemerah-merahan...
2. Mata makin bersinar dan x cepat mengantuk...
3. Sistem pelawasan yang hebat..(sebelum nih susah nak g toilet laaaaa)
4. Berat badan turun. Patut la ada setengah orang ckap Innershine bagus untuk diet. Hehe!
5. Kecantikkan bermula dari dalam..makna nya bukan semata2 cantik kerana mekap ok. Bak kata Maya Karin...kekal cantik walaupun tanpa mekap...terbukti weyh. Korang cuba laaaa...

Nak cerita banyak2 pun xguna ye tak.? Apa kata korang cuba lah minum Innershine dan rasai kehebatannya. Kalo nak jadikkan muka macam Maya Karin tuh mustahillah kan...hehe! Di sebabkan harga nya mahal, dapat je elaun wat research atau duit poket dari mama, terus saya sebat 4 kotak! Hamek kau!!!!

Oh ye... Saya bukan lah agen syarikat BRANDS atau kawan baek Maya Karin OK...so review ni saya xdapat komisen pun. Hanya lah untuk berkongsi pengalaman. Korang plak macam mana?

Masa ni x minum Innershine lagi..kulit muka nampak kusam walaupun tempek mekap. Errr dan gemok!



Selepas sebulan minum Innershine Prune...kulit nampak sehat..tu saya xmekap tu..dan berat pun turun.. (Jgn kutuk lak sb x gojes cam Maya Karin tu...keh3)


Stay beautiful...be healthy. Take care...


Always me,
Ribena






26 comments:

  1. Saya pernah minum jugak..tapi dah lama..kebetulan rumah dekat dengan 7E...tiap-tiap malam minum..ceh macam bnyk duit..padahal time tu tengah practical..hahha..but saya cuba for a week.. memang kulit santik dan mata pon bersinar i tell you...know tak minum sebab komitmen tang fulus tu melebihi segalanya..hihi...

    ReplyDelete
  2. Waah mmg nmpak prubahannya pada cik kak..nak hmpun duit g beli innershine gak laa..

    ReplyDelete
  3. Baru nak cuba baru minum 4 botol. Hehe

    ReplyDelete
  4. Baru nak cuba baru minum 4 botol. Hehe

    ReplyDelete
  5. Sdg mencuba. Tp bru tahu mlm sj. Sy minum pg n mlm. Tp mlm ada juga mkn kapsul slimmaxx. Apapun muka mmg nmpk berseri. Alhamdulillah

    ReplyDelete
  6. Lepas baca review sis. Rasa mcm nk try. Eksaited terok !🤣🤣

    ReplyDelete
  7. Rasa nk kena cuba gak ni... Sbb br sembuh dr sakit mata.. Mata rs mcm kabur2 jer..Mana taw lepas ni mata jd bersinar2 n yg ptg x kabur... Hihi...

    ReplyDelete
  8. Nak minum lps mkn ke seblm??

    ReplyDelete
  9. Assalammualaikum...saya nak tanya Rabin kurang tak?

    ReplyDelete
  10. ibu menyusu boleh amal kan tak ?

    ReplyDelete
  11. saya pernah try innershine prune sekotak..mmg rasa muka berseri..tp tak sambung sbb kekangan kewangan..tp skrg rasa nk start balik sbb muka kusam..makeup pun xberseri..huhu sedih

    ReplyDelete
  12. Innershine byk pilihan.. Mana sesuai ya yg utk kecantikan kulit sekaligus mata jgk la. Ada tak innnershine yg blh bg ksn all in one?

    ReplyDelete
  13. Habis satu badan sakit lepas pengambilan innershine.Adakah itu kesan awal pengambilan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sme la dgn saya..sye bru start..nie botol ke 2..ada spe2 boleh tlng jwb x kenapa sakit2 bdn?

      Delete
  14. Habis sakit satu badan...adakah itu kesan pengambilan awal innershine.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama la sis, bdn sakit2 hbis, dgn batuk..

      Delete
  15. Sy dh minum innershine 2 tahun.. Betul kwn2 ckp.. Badan rasa segar bila bgn pagi.. Kulit muka pun ok.. Alhamdulillah... Mmg suka sgt ng innershine...

    ReplyDelete
  16. Sya bru strt mnum. .Norml ka muka naik jrawat? Sya minum selang2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sm sy pun naik jrawat gak mmla.pstu llma ok

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
  17. Dia dah cuba 1 kotak mcm best..mata pn hilg rase letih atau pedih bile ngadap laptop..muka bseri2 wlu tak makeup...love sgt2..focus dan konsisten pasti hasil terbaik akn uolls dpt

    ReplyDelete
  18. Mata sy rabun.. so sy minum 3 kotak sbb masa tu fizikal test SPA.. so mmg best la bgun pgi mata segar.. Rabun pon kurang.. masa g test fizikal,pgawai yg check tu kn.. dia suluh mata sy 2x n tanya awak pki contct lens clear ke.. sy ckp eh takla.. hahaah.. ni sy dh tgal.. mata pon cepat letih😞😞

    ReplyDelete
    Replies
    1. Slm sis..maaf ggu..sy nk tnye awk try mnum innershine rabun kurang x...kulit oke x...minum yg mana ye...sbb sy bru nak try

      Delete
  19. Sy bru minum satu botol innershine prune sbb kulit muka dh naik byk jeragat...lbih kurang mcm sunburn lps guna kosmetik murah.Msalah nya skrg bdn sy dh kurus 48kg so bila sy amal kn innershine ni lma2 berat bdn tk menurun secara drastik ke?

    ReplyDelete
  20. just nk share. sy bersalin bru ni, makan innershine mato bright. sblm ni sy ambil supplemnt lain lps bersalin. apa yang bestnya sy try berbanding dgn bersalim sblm ni. slalunya amik masa 20hari nak masuk semula buasir sy dan nak baik. tp dlm 4 hari alhamdulillah ok sgt buasir baik dah. plg best xde kedut bawah mata lg, suami siap puji dlm pntg berseri,nurse ckp luka jahitan 4 hari pun cantik elok.. bdn bertenaga.. sy anak 5 dh.. mampu milik dan kesan die awesome.. sy guna mato bright

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...