DUWET KAWEN

Monday 16 July 2012

Serabot nya kepala otak HAKU...

# Saya menggunakan "aku" kerana saya sedang bermonolog dengan diri sendiri...


Haishh.... serius...serabut nya kepala otak aku memikirkan apa yang terjadi sejak dua menjak nih. Kadang2 bila pikir balek, memang aku yang bersalah. Aku x patut mula kan semua ni...Aku x patut mensia-sia kan peluang kedua yang orang dah bagi untuk aku...macam mana...apa yg patut aku buat sekarang ni..yang aku nampak, aku dah x boleh patah balek...aku dah x boleh nak putar masa. Walaupun seribu ucapan MAAF..rasa nya belom mampu untuk menyelesaikan masalah aku nih. Aku cakap salah, x cakap lagi salah. Selama nih aku hanya lebih banyak diam kan diri dari berkata-kata. Sebab setiap kata-kata aku hanya di salah erti kan. Semua nya aku pendam kat dalam hati aku dan x ada sesapa yang tahu apa yang sedang aku hadapi sekarang nih. Aku dah x bole nak cerita kan sapa2 sebab aku dah x bole percaya sesiapa. Orang hanya nak jadi kan cerita aku sebagai BAHAN MULUT diorang je...bukan nak tolong aku selesaikan masalah. Salah satu sebabnya jugak aku terminate Facebook aku. Terlalu ramai yang pretending to care but the real thing is they don't give a damn what is really happening to me....


Tanggung semua nih sorang2 memang tekanan nak mampos, tapi being like this is lebih selamat ...i guess? Kat luar memang aku mampu tersenyum dan mampu bagi nasihat kat roomate aku sekarang (Fatin) tapi jauh dalam hati kecil milik aku nih, sentiasa xtenang. Pernah jugak aku terpikir nak larikan diri...tapi hanya orang bodoh jer yang pikir macam tuh. Aku masih pikir mama ngan abah yang selalu bagi sokongan untuk aku meneruskan cita-cita aku yang tinggi tu. Betapa telus nya kasih sayang mama ngan abah kat aku. Depan diorang, aku xpernah menunjukkan sebarang masalah yang aku tanggung. Aku xnak diorang risau. 



Haihh...how i wish this would never happened and I would never exist. Cita-cita aku tinggi dan aku dah plan apa yang aku akan buat di masa depan. Boleh kah aku pergi sejauh itu.... mampu kah aku harung semua ni... Patutkah aku tipu diri aku sendiri demi menjaga hati orang lain? Memang xda sesiapa yang bole tolong aku walopon aku hire seorang peguam. Yang mampu aku buat sekarang, hanya menadah tangan tangan ke langit dan bersujud kepada yang MAHA MENGETAHUI... 

Hurmm...time jiwa kacau nih kalo pekena kek pun style gak kan..??
Mana nak cari kek....



Always me,
Ribena







No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...