DUWET KAWEN

Tuesday, 14 August 2012

Kepada Awak

Surat Alam Maya untuk Awak

Hye awak, awak sehat tak? Saya tahu awak sehat jer..sebab awak selalu senyum dan ketawa. Tapi tak tahu lah kalau senyum dan ketawa tu dah memang hobi awak kan? 

Awak tahu tak,setiap kali awak ada kat depan mata saya...bibir saya terkunci..bagaikan orang bisu..saya hanya mampu mengatakan betapa saya gembira hanya dari sinaran yang terpancar dari mata saya. Betol...tak tipu...mata saya bersinar macam spotlight tau!! 

Awak tahu tak, tak salah nak main hujan. Tapi hujan tu boleh buat awak demam. Lain kalI bawak la payung.  Kalau saya dekat, saya boleh pinjam kan payung purple saya tu. Tapi saya jauh....saya jauh...

Awak tahu tak, setiap kali saya dengar suara awak, saya rasa dunia nih tak perlu kan muzik... suara awak sudah cukup buat saya terhibur..bagaikan alunan yang indah untuk telinga saya....Serius, suara awak comel..comel macam awak jugak. 

Awak tahu tak, sebenar nya dah banyak puisi saya tulis untuk awak. Saya ni bukan orang Seni Sastera. Saya benci belajar Sastera kat sekolah..dan saya benci jawab soalan Penulisan masa sekolah dulu. Saya cepat mengantuk kalau baca novel. Tapi saya tak tahu la kan, entah kuasa apa yang awak guna...saya berjaya bermain dengan bahasa..hanya kerana awak. Rasanya macam nak karang novel kisah tentang awak. Tapi saya risau takde sape pulak yang nak membeli novel tu nanti. Rugi la kan awak.

Ok la awak...jaga diri. Raya nanti datang rumah tau. Kuih raya kat umah saya tuh semua saya buat sendiri. Tak maen la beli-beli kat kedai. Heee~




6 comments:

  1. Kite lettew.sape baca post nih mesti perasan.hehe.saje nak komen. :P jangan marah.baca la post zufar pulak ye.tata

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha..zufar lettew..ehhehee... ok jom saye g baca entry zufar plak eyh? maceh sudi baca belog sy...

      Delete
  2. Apa puji-puji kita ni? Malulah. Kikiki ;D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kite puji suara awak comel...ekekekeke

      Delete
  3. nak wat surat juga r..tuju khas untuk orang ttttterrrsssyggg...;)
    indah sungguh perasaan itu..bawak daku pergi..lalalala...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...