DUWET KAWEN

Tuesday 17 July 2012

K-POP VS M-POP: OMG


Di mulakan arini dengan menaip "KPOP chart" di ruangan Google..saja nak tahu kot ada lagu terbaru dari FT ISLAND kan..dan tetiba saya terjumpa link yang memaparkan M-POP...terus saya terpikir.. aikk ada ke menda macam nih? Cam mengarut je. Lalu saya membawak mouse comel berwarna oren nih jalan2 dan klik ke link M-POP tuh...perghhhhhhhhhhhhhh....terkezut + terbeliak bijik mata haku kottttt..apakah suma nih????? Rupa2 nya cita nih dah wujud lama..dan mcm mana saya bole x sedar kehadiran M-POP nih? Kyaaa!!! (-__-''!) Lambat loading betol aku nih.

Ok, Group pertama nih nama nye Gula-Gula.. mungkin di ambil sempena nama lagu LOLIPOP yang dinyanyikan oleh group KPOP terhot di Korea iaitu 2NE1 dan BigBang. Maybe in the future ada group yang bernama POPIA-POPIA..mana tau? Serius weyh, saya ingat poster nih hanya prank orang wat lawak bodo ke apa kan..tapi rupa2 nya group nih memang wujud. Pelik kita nih, kalo artis laki tunjuk dada kena banned dari TV..denda bagai, tapi bila artis pompuan pakai sexy sampai nampak habes gebu2...xkena banned plak.. Saham lagi pukul tinggi ada la. Sentap! Teringin jugak nak download lagu diorang atau nak tengok video klip kat Youtube..tapi mouse saya xnak gerak pulak kan! *Alasan.

Jelmaan Wonder Girls kah ini..? Apakah?

Nama group members pun KOREA habes
Group yang kedua nih nama nya 24:7. Kata nya dah tukar nama jadi Max 24:7. Tak tau lah apa maksud 24:7 kan..sebab konsep nye sama. Apa yang saya baca dari link nih, group nih membawak identity Malaysia iaitu menerapkan muzik tradisional dan ciri-ciri Melayu atau Malaysia dan diorang nih pandai menari. Menari tuh memang manjadi kelebihan la kan sebab kat Malaysia nih tak banyak artis yang mampu menari. Harapkan background dancer jerrr Yela adek-adek..... Takpe lah..tak kesah la kan..cuma gambo kat bawah tuh tak seswai la adek. Percubaan yang baek untuk menjadi unik...masih boleh diperbaiki. huk..huk! Sentap kali kedua!

Pose yg A+

Superjunior tengok nih nanges....
Saya antara orang2 yang meminati Kpop coz some of their songs is different with local songs. Bukan tak support lagu tempatan, saya dengar je..Juara Lagu setiap tahun tengok, siap sokong Anuar Zain (walaupun dinyanyikan oleh Jaclyn Victor, tetap nak kata Anuar Zain gak..keh3). Selain tuh, saya dengar jugak kan HOT.FM.. sapa tak support produk negara sendiri ye tak. (Patriotik sat). Tapi pabila fenomena MPOP nih...serius...terasa cam ada cecair nak keluar dari trakea nih. Apa yang saya nak kata kan, tak perlu lah copy paste dari Korea nun. Kita (Malaysia) ada identiti sendiri. Jadi diri sendiri kan lebih senang dikenali. Contoh paling senang, KRU ok je..feymes sampai benua laen. Begitu gak ngan Yuna..feymessss bukan maen lagi kat U.S nun..dia tak copy paste Beyonce pon. Sebab apa? They have their own identity. Tak kesah la nak minat Korea ke..minat Jepun ke..minat Sepanyol ke..minat Uganda sekali pun. tu hak individu kan? Di nyata kan sekali lagi, tak perlu lah copy paste..plagiarism tuh!! 

Ok lah, di harap entry saya kali ni tidak menyinggung perasaan sesapa kan. Hanya berkongsi rasa dan pendapat.. Hey yo!! Pinjam jap ayat Zizan, berdiri di atas bakat sendiri. Ada antara kamu2 d luar sana nak berkongsi? Jom!

Take care, tengs for reading. 

Haaa tengok...bebear nih dah marah.. keh3


# Image source : Google Image. Tengs Google




10 comments:

  1. g3li tgk lelaki 3 org tu posing..hahahahah

    ReplyDelete
  2. haha...ape la diorg n..err..

    ReplyDelete
  3. kenapa lah dok meniru.. bila nak maju kan?

    ReplyDelete
  4. first time tau citer ni dulu terus speechless jg mcm awk..hehehehe....tp seres x leh blah tgk pictures tuh

    ReplyDelete
    Replies
    1. siyes kan..? nama pon tuka korea.. chacha? cam nama kucing jiran saya jer... ekekekeke

      Delete
  5. hahahaa..intresting la entry ni! :D done follow awak! :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...